Velkommen til åpen skole!

Vi inviterer alle til oss lørdag 27. januar fra klokken 11 til 15!

Åpen skole er en årlig tradisjon hvor vi ønsker å vise fram skolen og hva vi holder på med. Denne dagen inviterer vi alle ungdomsskoleelever, foreldre/foresatte, familie og alle interesserte i vår region til å komme og oppleve skolen i aktivitet.

• Spis deilig lunsj i kantina og restauranten
  • Ta med barna på barneteater og barneaktiviteter
  • Se forskjellige utstillinger av elevarbeid og ungdomsbedrifter
  • Få demonstrert og prøv moderne teknologi
  • Besøk skolens laboratorier, sveise- og bilverksteder
  • Få gratis enkel helsesjekk

…. og mye mer! Du kan lese mer detaljer nedenfor om du ønsker.

Klikk her for å lese mer og se bilder fra forberedelsene våre på Facebook

Velkommen!

Detaljert aktivitetsoversikt:

Frisør, blomster, interiør og eksponeringsdesign

På FBIE kan du se spennende interiørprosjekter og morsom hårdesign som elevene har laget. Kom gjerne innom hvis du trenger tips til innredning av hjemmet ditt eller til en ny frisyre!

Medier og kommunikasjon

Prøv deg på å lage morsomme lydeffekter til film. Barn kan få sin egen plakat med bilde av seg selv! Utstilling og salg av elevarbeider.

Teknologi- og industrifag

Elevene arbeider med praktiske oppgaver på laboratoriet, sveise-verkstedet, maskinverkstedet og bilverkstedet. De vil demonstrere industrirobot og plasmaskjærer. Elevene har produsert figurer for salg og vil demonstrere hvordan disse produseres på sveise-verkstedet og maskinverkstedet. Det loddes ut egenprodusert sjakkbrett.

Naturfagsalen

Utstilling med demonstrasjoner og naturfagforsøk. Praktisk matematikk-konkurranse.

Kroppsøving

Rebusløp for barn. Premie ved innlevering av svarskjema i glassburet i 2. etasje.

Helse- og oppvekstfag

Helsefagarbeider og Vg1 HO tilbyr muligheter til å prøve hjerte- og lungeredning, tegne, spille, perle, og få informasjon om Vg2. Barne- og ungdomsarbeider Vg2 har barneteater i auditorium 1. Elevene på helsefagarbeider Vg2 inviterer til stasjoner med blant annet blodtrykksmåling, puls-oksymeter og hygienemaskin. De vil også vise frem diverse hjelpemidler og en avansert dukke til helsefaglige øvelser. Elevene på Vg3 HO ønsker alle barn velkomne til ansiktsmaling!

Informasjonsteknologi og medieproduksjon

Prøv ut og få forklart det nyeste innen teknologi, VR/AR, 3D- og spill-programmering. Få hjelp med tekniske problemer med dingsene dine og delta på kurs i KI (Kunstig intelligens).

Bli med og lek med ord i modernismens ånd

Forsøk deg som lyriker og lag dadaistiske dikt, «black-out»-dikt, figurdikt, bio-dikt med mer.

Kunst, design og arkitektur

Benytt sjansen til å se flott kunst og design produsert av elevene. Vi selger lodd hvor du kan være med på trekningen av kunst, designet av elevene. Du kan også skape din egen kunst ved bruk av ulike teknikker og være kreativ med Lego og Kapla.

Elektro og datateknologi, Elenergi og EKOM, Automatisering

Elevene arbeider med elektriske installasjoner, demonstrerer forskjellige roboter og modeller av automatiske systemer.

BAS (Bolig - arbeid - skole)

BAS-kaféen nede i underetasjen selger nystekte vafler, kaker, boller, kaffe og saft. BAS er også med på å drive kantina. Kom ned til BAS, møt elever og ansatte som vil vise deg rundt og fortelle om skoletilbudet med fellesfag, arbeidstrening og livsmestring.

Escape Room!

Bli med og redd Charlie fra skolens engelsklærere ved å løse oppgaver og gåter på rom A201.